B2B FOTOSHOOT JUMO

Deze B2B bedrijfsreportage is in de Weesper B2B magazine gepubliceerd.  Voor het hoofdartikel in de magazine gaat eerst een lid van de redactie team van Enter naar het bedrijf en interviewt meestal de directeur. Ik krijg een korte samenvatting van het artikel met de gewenste aandachtspunten van de redacteur.

Dan ben ik aan de beurt!  Na een rondleiding door het bedrijf en korte gesprekken met de afdelingshoofden, weet ik wat ik wel en wat ik niet mag fotograferen. Welk bedrijf wil zijn geheimen in een B2B reportage prijsgeven?  Er zijn natuurlijk altijd producten in ontwikkeling en die wil je niet graag té vroeg op de voorpagina van een magazine prijsgeven.

En nu begint het echte werk voor mij. In principe is het mogelijk om van alle aspecten van een bedrijf en de productieprocessen treffende beelden te maken. Maar wie wil alleen machines zien?  Nee, dat klopt, niemand. Maar mensen in beeld brengen is niet alleen machtig mooi om te doen als bedrijfsfotograaf, het is wat een artikel boeiend maakt. Ik neem altijd de tijd en ga in gesprek met de medewerkers voordat ik maar één foto maak. Ik vraag ze bijvoorbeeld waar hun werk uit bestaat, hoe lang ze bij het bedrijf werken en ook nog of ze van hun werk genieten. Dit gaat trouwens nooit geforceerd. De meeste medewerkers willen graag iets over hun werk uitleggen en de rest gaat vanzelf. Ik laat ze hun werkzaamheden uitvoeren en maak de beelden die ik in mijn gedachten heb.

 

Op deze manier worden de foto’s persoonlijk en natuurlijk laat ik de medewerkers altijd een aantal foto’s op mijn camera bekijken. In de loop van de jaren heb ik een eigen stijl ontwikkelt en ik hoop dat de kijker dat in mijn werk ziet.

Via de B2B reportages kom ik bij heel veel bedrijven over de vloer. Niet zelden word ik gevraagd om terug te komen om het gehele bedrijf te fotograferen. In het geval van JUMO ben ik door de directie benaderd om een volledige B2B bedrijfsreportage uit te voeren. Inclusief foto’s van alle medewerkers op hun specifieke werkplek.  

In de tussentijd anno 2022 ben ik twee keer teruggeweest om een bedrijfsreportage te maken.

Mensen in beeld brengen is niet alleen machtig mooi om te doen als bedrijfsfotograaf, het is wat een artikel boeiend maakt.

Right mouse click disabled, please take your own photo